
Μήπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός της τουριστικής βιομηχανίας είναι μονόδρομος;
Μάθε πώς μπορείς με μια έξυπνη ιδέα να το πετύχεις
Τεχνολογία δεν είναι τα social media, δεν είναι ένα απλό website ή το WhatsApp. Όλα αυτά αποτελούν απλώς το πρώτο βήμα, ένα μικρό εργαλείο, που συμβάλλει στην digital παρουσία των επιχειρήσεων. Ο τρόπος που θα συνδεθεί κάποιος με τον υπόλοιπο πλανήτη, η άντληση και η real time αξιοποίηση εκατομμυρίων δεδομένων, οι προσφερόμενες λύσεις αειφορίας και εξοικονόμησης ενέργειας, η εξοικονόμηση χρόνου και κόστους, η προσβασιμότητα και η ασφάλεια μετακινήσεων, η αύξηση της αποδοτικότητας, η δημιουργία νέων καναλιών προώθησης προϊόντων/υπηρεσιών, η βελτιστοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών είναι μόνο ορισμένα από τα κύρια ζητούμενα για κάθε σύγχρονη τουριστική επιχείρηση πλέον, είτε μιλάμε για ξενοδοχειακή μονάδα είτε για εστιατόριο/καφέ.
Ως «συνήθεις ύποπτοι» για την επίτευξη των ανωτέρω σύνθετων θεμάτων αναφέρονται οι τεχνολογικές startups που είναι δεδομένο ότι ξεκίνησαν ως απλές – πλην καινοτόμες – ιδέες και αναπτύχθηκαν μέσα σε παρέες και μικρές ομάδες νέων ανθρώπων, όταν ακόμα το στάδιο ανάπτυξης τους ήταν πολύ πρώιμο.
Σε μία προσπάθεια να αποκωδικοποιήσει τη δυναμική κατάσταση που διαμορφώνεται στο πεδίο του τουριστικού startup οικοσυστήματος και να ενημερώσει νέους/νέες για τα οφέλη της ένταξης τους στον 3ο διαγωνισμό Idea Platform, η ομάδα του CapsuleT απευθύνθηκε σε πέντε (5) συνολικά νεοφυείς επιχειρήσεις που ολοκλήρωσαν επιτυχώς το πρόγραμμα Ιδεών και κατάφεραν μέσα σε λίγο χρόνο να εξελιχθούν σε αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις τουρισμού. Η Tourmie, η Vivestia η Hotilities, η MintQR και η Tripinwise μοιράζονται μαζί μας την εμπειρία τους στο πρόγραμμα Ιδεών.
⇒ Ποιους στόχους επιτύχατε με την ένταξη σας στο Idea Platform;
Tourmie: To Idea Platform ήταν για εμάς η αρχή ενός όμορφου ταξιδιού. Σαν μια από τις ομάδες που επιλέχθηκαν για τον πρώτο διαγωνισμό – το οποίο διοργανώθηκε άψογα εξολοκλήρου online – είχαμε μεγάλη προσδοκία σχετικά με τα όσα μπορεί να μας προσφέρει το πρόγραμμα. Με την ένταξη μας αναμέναμε: 1) Υποστήριξη νέων καινοτόμων ιδεών, 2) καθοδήγηση για βελτίωση ή αλλαγή της αρχικής ιδέας μέσω των workshop, 3) παρουσίαση του τελικού αποτελέσματος σε μια επιτροπή από έμπειρα στελέχη του τουρισμού και τεχνολογικών startups.
Ολοκληρώνοντάς το πρόγραμμα και κατακτώντας την 3η θέση και εν συνεχεία την 1η θέση στο πρόγραμμα Επιτάχυνσης του CapsuleT, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι ναι το πρόγραμμα ανταποκρίθηκε και με το παραπάνω στις προσδοκίες μας, μεταμορφώνοντας την Tourmie σε αυτό που είναι σήμερα. Ένας ψηφιακός βοηθός για τους επισκέπτες ενός καταλύματος, ανεξάρτητα το μέγεθός του. Σε δεύτερο επίπεδο, η ομάδα μας πέτυχε μια σειρά από στόχους που είχε θέσει πριν από την ένταξή της στο πρόγραμμα. 1) Βελτίωση ιδέας και τρόπου παρουσίασης της, 2) Παρουσίαση της ιδέας στα έμπειρα στελέχη που συμμετείχαν στο πρόγραμμα μέσω των online meetups και άντληση πολύτιμου feedback, 3) Παρακολούθηση των workshop για να παραχθεί νέα γνώση ιδιαίτερα στον τρόπο πωλήσεων ψηφιακών υπηρεσιών και στους τρόπους προσέγγισης υποψήφιων πελατών.
⇒ Περιγράψτε την ομάδα σας πριν το Idea Platform και έπειτα αναφέρατε τα σημεία μεταμόρφωσης της μετά την εμπειρία σας στο πρόγραμμα.
Vivestia: Η ομάδα της Vivestia πριν την έναρξη της στον διαγωνισμό ξεκίνησε με μηδενική γνώση πάνω στον τουρισμό. Και οι 3 Co-Founders προερχόμαστε από διαφορετικά backgrounds με διαφορετικές γνώσεις και πληροφορίες για τον κλάδο. Μέσα από το Idea Platform μπορέσαμε να μεγαλώσουμε, να εκπαιδευτούμε, να γνωρίσουμε ανθρώπους του χώρου και κυρίως πράγματα τα οποία δεν τα ξέραμε. Καταφέραμε να καταλάβουμε στο σύντομο χρονικό διάστημα που διαρκεί το πρόγραμμα τι είναι αυτό που πραγματικά απαιτείται για να αποδώσουμε την αξία που θέλουμε στο προϊόν μας. Η αλήθεια είναι ότι ξεκινάς με μια ιδέα και με αυτό το οποίο πιστεύεις εσύ ότι είναι ιδεατό και σωστό, αλλά μέσα από την τριβή με άλλους ανθρώπους του τουρισμού καταλαβαίνεις τι χρειάζεται και τι θέλει πραγματικά η αγορά. Για παράδειγμα, οι συμβουλές που λάβαμε από τους ειδικούς για την κοστολόγηση της υπηρεσίας μας (τις οποίες και εφαρμόσαμε), αλλά και οι γνώσεις για την εύρεση πελατών βελτίωσαν κατά πολύ τον τρόπο που παρέχουμε την υπηρεσία μας φέρνοντάς μας στην 1η θέση, ενώ άνοιξε για εμάς και ο δρόμος για τον επιταχυντή, όπου κι εκεί κατακτήσαμε την πρωτιά.
⇒ Προέκυψαν κομβικές αλλαγές (pivot) από την αρχική ιδέα μέχρι το τελικό προϊόν σας, κατά τη διάρκεια του προγράμματος;
Hotilities: Κατά τη διάρκεια του Idea Platform προέκυψαν “risk free”, αλλά κομβικής σημασίας, αλλαγές στην αρχική μας ιδέα. Το περιβάλλον του προγράμματος, όμως, έτσι όπως είναι φτιαγμένο, δημιούργησε για εμάς τις συνθήκες για να λάβουμε τις σωστές κατευθύνσεις και να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας. Γρήγορα καταφέραμε να μεταφέρουμε ανοιχτά σε ένα πολύ στοχευμένο και έμπειρο κοινό την ιδέα και την οπτική μας γωνία πάνω στο πρόβλημα που λύνουμε. Καταρτισμένα άτομα από επιτυχημένες startup επικοινώνησαν μαζί μας τις εμπειρίες τους και μας άνοιξαν διαδρόμους σκέψης σε πολλά προβλήματα. Το βασικό μάθημα που πήραμε είναι η αναγκαιότητα για πλουραλισμό και για διαφορετικές οπτικές γωνίες από μία ομάδα.
⇒ Ποιο σημείο του Idea Platform ήταν για εσάς περισσότερο χρήσιμο & αποτελεσματικό ως προς την επίτευξη των στόχων σας;
MintQR: “Έχω μια ιδέα” είναι κάτι που ακούς πιο συχνά από ό, τι παλιότερα. Με την βοήθεια του Idea Platform μαθαίνεις να την αξιολογείς, να την προγραμματίζεις και να την υλοποιείς. Από τα πιο σημαντικά μέρη του Ιdea Platform ήταν τα workshop και η επαφή με επαγγελματίες που βρίσκονται ήδη στο επόμενο βήμα. Συσσωρευμένη εμπειρία και γνώση, από νέους ανθρώπους, που είναι πρόθυμοι να τη μοιραστούν “στη δική μας γλώσσα”. Τα workshop στο συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν είναι θεωρητική γνώση, είναι πραγματικά βήματα που έκαναν ήδη πετυχημένες startup.
⇒ Το Idea Platform ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες σας και πόσο;
Tripinwise: Το Idea Platform ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μας, καθώς μας έδωσε ένα πλαίσιο και μια δομή για να αναπτύξουμε περαιτέρω την ιδέα μας και μας έφερε σε επαφή με αντίστοιχες ομάδες με αποτέλεσμα να ανταλλάξουμε στρατηγικές υλοποίησης μεταξύ μας και να εμπλουτίσουμε την ιδέα μας. Μέσα από τα στοχευμένα workshops πήραμε γνώσεις και ιδέες για την ανάπτυξη του προϊόντος μας, καθώς και μια πραγματική εικόνα της τουριστικής αγοράς όπως είναι σήμερα (υψηλή τεχνολογία στα περισσότερα στάδια του ταξιδιού του καταναλωτή).
Δείτε τις συνεντεύξεις στο ακόλουθο βίντεο.
Υποβολή αιτήσεων για το 3ο Idea Platform έως 21 Μαρτίου!
Η περίοδος υποβολής αιτήσεων για το 3ο Idea Platform του CapsuleT ολοκληρώνεται την Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2022.
Μάθετε τα κριτήρια συμμετοχής, τα χρηματικά έπαθλα που μπορείς να διεκδικήσεις και τη δομή του προγράμματος αναλυτικά εδώ: https://www.capsuletaccelerator.gr/el/idea-platform/
Κάνε την αίτηση σου εύκολα εδώ: https://www.eventora.com/el/Events/IdeaPlatform3
Comments are closed.