ταξιδιωτικές εμπειρίες

Κάπως έτσι θα είναι οι ταξιδιωτικές εμπειρίες στη μετά Covid εποχή

Ο προγραμματισμός των διακοπών στη μετά κορωνοϊό εποχή σίγουρα δεν θα είναι κάτι εύκολο. Είτε επιλέγουν προορισμό, είτε τα είδη εμπειριών που θέλουν να απολαύσουν σε ένα μέρος, οι ταξιδιώτες διαφαίνεται πως θα λαμβάνουν σοβαρά υπόψη μία σειρά παραγόντων, προτού προχωρήσουν σε τελικές αποφάσεις.

Ουδεμία έκπληξη αποτελεί το γεγονός πως η πλειοψηφία των ταξιδιωτών θα επιλέξει για τις επόμενες διακοπές -όποτε αυτές καταστούν εφικτές- δραστηριότητες σε μικρά groups ή, πολύ περισσότερο, ιδιωτικά ενώ θα επιθυμεί συγχρόνως οι τελευταίες να πραγματοποιούνται σε προορισμούς με μικρό πληθυσμό. Άλλωστε, τα τελευταία χρόνια υπήρχε ήδη μία ολοένα αυξανόμενη τάση για βιωματικό τουρισμό, με ταξιδιώτες να μην ικανοποιούνται πλέον με προορισμούς που πλήττονται από τον υπερτουρισμό αλλά να στρέφονται σε εναλλακτικές εμπειρίες.

Είναι ενδεικτικό πως, με βάση και τις πιο πρόσφατες αναζητήσεις χρηστών στη Google κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού, οι υπαίθριες δραστηριότητες, όπως το ψάρεμα, η αναρρίχηση, η ποδηλασία ή η ιστιοπλοΐα (κ.ο.κ.) φαίνεται να κερδίζουν σημαντικό έδαφος στη μετά κορωνοϊό εποχή.

Παράλληλα, πριν από την κρίση που επήλθε με την εμφάνιση της πανδημίας, παραδοσιακά αξιοθέατα όπως μεγάλα μουσεία, μνημεία και γκαλερί μονοπωλούσαν πολλές φορές το ενδιαφέρον της πλειονότητας των τουριστών∙ παρότι αυτά τα αξιοθέατα είναι βέβαιο πως θα ανακάμψουν, το ίδιο σίγουρο είναι πως όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες θα καταφεύγουν και σε εναλλακτικές επιλογές∙ λόγου χάρη, σίγουρα θα μεριμνούν προκειμένου να απολαμβάνουν λιγότερο δημοφιλείς (και πολυπληθείς) εμπειρίες -εξίσου όμως ενδιαφέρουσες- όπως το να επισκεφθούν ένα εθνικό πάρκο, να κάνουν κάμπινγκ ή glamping, να απολαύσουν μία γαστρονομική εμπειρία σε μικρά groups ή να περιηγηθoύν σε μια τοπική αγορά.

Επιχειρώντας να αποκωδικοποιήσει το «τοπίο» που φαίνεται να εδραιώνεται στη μετά Covid εποχή, η ομάδα του επιταχυντή συνομίλησε με τις Fisea, Narratologies και WeAreTravelers, 3 startup εταιρείες που έχουν περάσει από τον πρώτο, δεύτερο και τρίτο κύκλο του Προγράμματος Επιτάχυνσης αντίστοιχα, και δραστηριοποιούνται με τεχνολογικές λύσεις στο χώρο των ταξιδιωτικών εμπειριών.

Μήπως οι πιο εξατομικευμένες εμπειρίες «ήρθαν για να μείνουν» τελικά και πώς πιστεύουν ότι θα διαμορφωθεί η τάση στην αγορά ως προς τη ζήτηση εναλλακτικών εμπειριών; O Ιωάννης Κοσμαδάκης, Founder της Fisea, σημειώνει σχετικά: «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία αυξανόμενη τάση για βιωματικό τουρισμό, με ταξιδιώτες που αποστρέφονται τον υπερτουρισμό και αναζητούν περιπέτεια και αυθεντικές εμπειρίες με κριτήρια το budget και την ασφάλεια. Στη Fisea θεωρούμε ότι η τάση αυτή δεν πρόκειται να επιβραδυνθεί, υπό το πρίσμα των νέων συνθηκών, ενώ ιδιωτικά ταξίδια σε ολιγάριθμα groups και κρατήσεις της τελευταίας στιγμής αναμένεται να σημειώσουν μεγάλη άνοδο. Μετά την άρση των περιορισμών είναι πιθανό να επικρατήσει ένα υβριδικό μοντέλο μαζικού και εναλλακτικού τουρισμού συνδυάζοντας, από τη μία γνωστούς προορισμούς και, από την άλλη, κοινότητες που χαρακτηρίζονται από αυθεντικότητα και εξατομίκευση».

Fisea
Η Fisea

Από τη μεριά της, η Αλίκη Ιοβίτα, Co-Founder της Narratologies, τονίζει: «Παρατηρούμε μια βαθιά αλλαγή στις συνήθειες και συμπεριφορές μας, η οποία αντικατοπτρίζεται και στις προτεραιότητές μας ως ταξιδιώτες. Έρχονται επομένως στο προσκήνιο εμπειρίες που απευθύνονται σε μεμονωμένα άτομα και μικρές ομάδες, εμπειρίες που προάγουν το ανέπαφο στοιχείο και μπορούν να εγγυηθούν την προστατευμένη ψυχαγωγία, όπως επίσης και εμπειρίες που μπορούν να μας φέρουν με ασφάλεια και νέους τρόπους πιο κοντά σε αυτό που στερηθήκαμε, δηλαδή την κοινωνική αλληλεπίδραση. Η ψηφιακή στροφή είναι λοιπόν μονόδρομος, μιας και παρέχει εργαλεία για τις καινούριες ανάγκες». Άλλωστε, με τις mobile self-guided εμπειρίες που προσφέρει η Narratologies, παρέχει στους χρήστες τον τρόπο να ανακαλύψουν τις πόλεις, τις ιστορίες και τους κατοίκους τους, μεταβαίνοντας στη νέα εποχή.

Narratologies
Η Αλίκη Ιοβίτα - Narratologies

«Το να στριμώχνεσαι σε ένα μεγάλο γκρουπ με αγνώστους ή να ακολουθείς ένα πρόγραμμα που έχει σχεδιαστεί για τον ελάχιστο κοινό παρονομαστή, δεν είναι κάτι που θα επιθυμούσαν πλέον πολλοί ταξιδιώτες. Αναζητούν κάτι που να ανταποκρίνεται στα δικά τους «θέλω». Αυτό που επιθυμείς ως ταξιδιώτης είναι τα ταξίδια σου να είναι τα καλύτερα δυνατά για σένα, να μπορείς να τα οργανώσεις και να τα κλείσεις στη στιγμή, χωρίς κανένα επιπλέον κόστος και να τα απολαμβάνεις με τα αγαπημένα σου πρόσωπα. Οι νέες συνθήκες θα είναι καταλυτικές για μία ακόμα ταχύτερη μετάβαση σε πιο εξατομικευμένα ταξίδια και εμπειρίες. Και οι ταξιδιώτες θα είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι! Αυτό πλέον γίνεται και αυτό ακριβώς προσφέρουμε μέσω της WeAreTravelers» αναφέρει χαρακτηριστικά ο CEO της τρίτης εταιρείας, Ησίοδος Τσίγκος.

WeAreTravelers
Η WeAreTravelers

Aναφορικά δε με τα χρήσιμα «συστατικά» που πρέπει να διαθέτει εφεξής οποιαδήποτε εταιρεία δραστηριοποιείται στο χώρο των εναλλακτικών εμπειριών, και οι 3 startups θέτουν στο επίκεντρο της σχετικής συζήτησης τόσο την ασφάλεια, όσο και τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων. Ειδικότερα, ο Ιωάννης Κοσμαδάκης της Fisea παραθέτει ενδεικτικά: «Οποιοδήποτε OTA δραστηριοποιείται στον εναλλακτικό τουρισμό οφείλει να μεριμνήσει για την εξασφάλιση ισχυρών υγειονομικών πρωτοκόλλων αφού η ασφάλεια είναι πολυτιμότερη από οποιοδήποτε σύνολο ανέσεων και εμπειριών. Η αναμονή μιας σταδιακής αύξησης των εσωτερικών ταξιδιών και η δημιουργία πακέτων για σύντομα ταξίδια σε τοπικούς προορισμούς είναι βέβαιο ότι θα αποδειχθεί επωφελής στη νέα πραγματικότητα, Μάλιστα, στη Fisea αναγνωρίζοντας τις ανάγκες των OTAs για εξασφάλιση ευέλικτων και ανταγωνιστικών booking engines, αναμένεται να διαθέσουμε σύντομα ένα νέο προϊόν, μια white-label λύση με στόχο την κάλυψη ακριβώς τέτοιων λύσεων».

Ψηφιακά εργαλεία και δραστήρια διαδικτυακή παρουσία, η οποία να επιτρέπει την άμεση επικοινωνία και αλληλεπίδραση με το αγοραστικό της κοινό, είναι τα κύρια στοιχεία που χρειάζεται να φέρει κάθε νέα εταιρεία που δραστηριοποιείται πλέον στο χώρο, σύμφωνα με την Αλίκη Ιοβίτα της Narratologies. Η ίδια προσθέτει: «Είναι σημαντικό πλέον, ειδικά οι εταιρείες που δημιουργούν εμπειρίες, να μπορούν να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά αυτά εργαλεία με δημιουργικό και ευρηματικό τρόπο, ώστε να επιτυγχάνουν το μέγιστο δυνατό engagement με τους χρήστες τους προσφέροντας μια γεύση από την μοναδικότητα του προϊόντος τους. Καθώς οι ταξιδιώτες θα περιορίσουν τα αυθόρμητα ταξίδια λόγω συνθηκών, το να έχει μια εταιρεία ισχυρή ψηφιακή παρουσία σημαίνει πώς θα μπορέσουν να μάθουν γι’ αυτή και να γνωρίσουν το ύφος και το περιεχόμενο που προσφέρει η κάθε εμπειρία, πριν πραγματοποιήσουν το ταξίδι τους. Ο ανταγωνισμός θα είναι σίγουρα μεγάλος και θα παίζουν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο οι online κριτικές, οπότε καλό είναι να είναι κανείς να διαφοροποιήσει με ευρηματικό τρόπο την εταιρική ταυτότητα και τα προϊόντα του».

Τέλος, από την πλευρά του, ο Ησίοδος Τσίγκος της WeAreTravelers επισημαίνει πως πλέον οι χρήστες, όντας εξοικειωμένοι με ιδιοσυγκρασιακές επιλογές και ψηφιακά interfaces, τείνουν να αναζητούν ένα αντίστοιχο επίπεδο εξυπηρέτησης και σε ό,τι αφορά το ταξίδι τους∙ «επομένως, εκτιμούν τη δυνατότητα για ουσιαστική εξατομίκευση και customization στις ανάγκες και τα «θέλω» τους, χρειάζεται να μπορούν να κάνουν τα πάντα στη στιγμή μέσω ενός εύληπτου interface -χωρίς να πρέπει να σηκώσουν το τηλέφωνο ή να περιμένουν στην αναμονή-, δεν επιθυμούν να είναι απαραίτητα μέρος ενός group και προσπαθούν να αποφύγουν το συνωστισμό ενώ τέλος, θέλουν πάντα να έχουν και την απαραίτητη ευελιξία, να μπορούν δηλαδή να προσαρμόσουν το πρόγραμμά τους ακόμα και την τελευταία στιγμή», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Λίγα λόγια για τις 3 startups:

Η Fisea είναι μία πλατφόρμα παροχής ολοκληρωμένων αλιευτικών εκδρομών με στόχο την αύξηση του βιοτικού επιπέδου των αλιέων, την καταπολέμηση της υπεραλίευσης και την ανάπτυξη του αλιευτικού τουρισμού στην Ελλάδα.

H Narratologies είναι μια mobile εφαρμογή που συνδυάζει υπηρεσίες διαφήμισης και εμπειρίες ανακάλυψης της πόλης μέσα από το παιχνίδι.

H WeAreTravelers σου δίνει τα πάντα για τις διακοπές σου με 1 κλικ. Αξιοθέατα κι εμπειρίες, φαγητό και διασκέδαση, διαμονή και μεταφορές μεταξύ προορισμών. Προσάρμοσέ τα, ακριβώς όπως εσύ θες, στη στιγμή.

Comments are closed.