Οperations: Tεχνολογικές λύσεις είναι εδώ για να σας «λύσουν τα χέρια»

Η αύξηση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας, η εξοικονόμηση χρόνου από τη μεριά του προσωπικού, η δημιουργία νέων καναλιών προώθησης προϊόντων/υπηρεσιών αλλά και η βελτιστοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών είναι μερικά από τα βασικά και καίρια ζητούμενα για κάθε τουριστική επιχείρηση, είτε πρόκειται για μία ξενοδοχειακή μονάδα, είτε πρόκειται για ένα εστιατόριο ή καφέ-μπαρ. Συγχρόνως βέβαια, στο επίκεντρο των προσπαθειών μίας επιχείρησης δεν παύει να βρίσκεται πάντα και η μέγιστη ικανοποίηση των πελατών.

Θα ήταν τουλάχιστον αβλεψία να μην υποδείξουμε ως «συνήθεις υπόπτους» για την επίτευξη όλων των παραπάνω τις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές που αξιοποιούνται πλέον σε καθημερινή βάση από μεγάλο μέρος των τουριστικών επιχειρήσεων με απτά, θετικά αποτελέσματα τόσο για τις ίδιες, όσο και για τους πελάτες.

2 εκ των startup εταιρειών που έχουν περάσει από το Πρόγραμμα Επιτάχυνσης του CapsuleT και παρέχουν καινοτόμες υπηρεσίες για την υλοποίηση των παραπάνω, έχουν ήδη μπει δυναμικά στην τουριστική αγορά, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των επαγγελματιών ακόμα και στην ταραχώδη περίοδο που διανύουμε και εξασφαλίζοντας πολλαπλά οφέλη για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Πρόκειται για τη HotelToolbox, της οποίας η ομάδα έχει αναπτύξει μία σειρά υποσυστημάτων (modules) με τα οποία οι ξενοδόχοι οργανώνουν και παρακολουθούν ευκολότερα τις λειτουργίες του ξενοδοχείου, μειώνουν το λειτουργικό τους κόστος και παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες στους επισκέπτες, και τη MintQR που, με το καινοτόμο λογισμικό της, δημιουργεί ψηφιακούς καταλόγους μοναδικά σχεδιασμένους για κάθε επιχείρηση και παρέχει πρόσβαση στη σελίδα διαχείρισης, με πολλές περαιτέρω δυνατότητες (όπως είναι, μεταξύ άλλων, η δημιουργία νέων καναλιών προώθησης).

Ποια είναι όμως τα συγκεκριμένα οφέλη από τη χρήση τέτοιων εφαρμογών; Ο Γιάννης Χαραλαμπάκης, CEO της HotelToolbox, σημειώνει ενδεικτικά: «Οι εφαρμογές της HotelToolbox έχουν σαν στόχο την αύξηση των εσόδων, την εξοικονόμηση κόστους, την εσωτερική οργάνωση των διαδικασιών ενός ξενοδοχείου, την καλύτερη επικοινωνία του προσωπικού και την αύξηση της αποδοτικότητάς του. Μέσα από τη χρήση των εφαρμογών είμαστε σε θέση να παρέχουμε στους ξενοδόχους πρόσβαση σε δεδομένα και δείκτες που μέχρι σήμερα δεν μπορούσαν να αποκτήσουν.

Το HotelToolbox παρέχει μια σειρά από υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας σε θέματα που σχετίζονται με τις λειτουργίες του ξενοδοχείου και την εξυπηρέτηση των πελατών όπως είναι, μεταξύ άλλων, το guest app -για παραγγελίες, room service, κρατήσεις σε εστιατόρια, προσφορές ξενοδοχείου, check-in κ.ο.κ.- αλλά και στο πεδίο του hotel operations, για βλαβοληψία, housekeeping, αναθέσεις εργασιών, αιτήματα service, διαδικασίες ξενοδοχείου ή advanced analytics & reporting. Οι παραπάνω εφαρμογές συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους ώστε η πληροφορία να μεταφέρεται άμεσα στα κατάλληλα άτομα. Ενδεικτικό παράδειγμα της αξίας που δίνει το HotelToolbox, αποτελεί η περίπτωση ενός από τα καλύτερα resorts στην Ελλάδα, που μέσα στο περιορισμένο χρονικό διάστημα που διήρκεσε η φετινή σεζόν, το όφελος που είχε από τη χρήση των υπηρεσιών μας ήταν 5 φορές πάνω από το κόστος της συνδρομής».

HotelToolbox

Από τη μεριά της, η MintQR και ο συνιδρυτής της, Θωμάς Καρκαλέτσος, μας επισημαίνει σχετικά: «Η πρόσβαση σε ένα ψηφιακό μενού από οποιαδήποτε φορητή συσκευή δεν περιορίζεται στην προβολή προϊόντων, αλλά δίνει την ευκαιρία για μια αμφίδρομη αλληλεπίδραση μεταξύ της επιχείρησης και του καταναλωτή. Η άμεση συμμετοχή του καταναλωτή στη διαδικασία λειτουργίας των καταστημάτων μάς δίνει την ευκαιρία να οδηγήσουμε την Εστίαση στο επόμενο βήμα. Η χρήση του MintQR μειώνει την κατανάλωση χαρτιού, μειώνει το λειτουργικό κόστος και χρόνο, απλοποιεί τη διαδικασία λειτουργίας των καταστημάτων και είναι φιλική προς όλους τους χρήστες, μεριμνώντας και για τα άτομα με προβλήματα όρασης».

Παρά τις δυσμενείς συνθήκες λόγω της έξαρσης της πανδημίας, χαρακτηριστικό της σχετικής ζήτησης που υπάρχει είναι πως η ανάπτυξη των 2 συγκεκριμένων startup ομάδων όχι μόνο δεν έχει επιβραδυνθεί, αλλά βρίσκεται και σε πλήρη εξέλιξη. Η HotelToolbox ενισχύθηκε περαιτέρω το τελευταίο διάστημα, ενώ προστέθηκαν και νέες λειτουργίες, όπως ήταν οι σχετικές με τις διαδικασίες Covid-19 ή το housekeeping. Συγχρόνως, η εταιρεία προχωρά επί του παρόντος στην ανάπτυξη επιπλέον δυνατοτήτων για τη σεζόν του 2021.

«Στη μέχρι τώρα σύντομη πορεία μας, έχουμε καταφέρει να συνεργαζόμαστε ήδη με αρκετές επιχειρήσεις από διαφορετικούς τομείς, από μικρά συνοικιακά καφέ-μπαρ μέχρι και αλυσίδες ξενοδοχείων. Πολύ σημαντικό για εμάς είναι πως, εν μέσω αυτής της δύσκολης εποχής και με ένα νέο λειτουργικό, μετά από δοκιμή των υπηρεσιών μας τη θερινή σεζόν που μεσολάβησε, έχουμε λάβει άριστες κριτικές και ήδη έχει επιβεβαιώσει τη συνεργασία για την επόμενη θερινή σεζόν μια μεγάλη αλυσίδα ξενοδοχείων», σημειώνει ενδεικτικά ο Θωμάς Καρκαλέτσος της MintQR.

Αναφορικά δε με τη συμβουλή που θα έδινε σε οποιαδήποτε εταιρεία εκεί έξω σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί με λύσεις τεχνολογίας στο πεδίο του operations, ο ίδιος τονίζει: «Αν και ακούγεται ρομαντικό, οποιαδήποτε δυσκολία στην πραγματικότητα είναι μια ευκαιρία.  Συνήθως μέσα σε τέτοιες περιόδους δημιουργούνται νέες ανάγκες, τόσο στους καταναλωτές όσο και στις επιχειρήσεις. Η παγίδα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η βραχυχρόνια σκέψη και οι βιαστικές κινήσεις. Κατά τη γνώμη μας, οι λύσεις τεχνολογίας θα πρέπει πρώτα να παρέχουν μια απλή, άμεση αλλά και ολοκληρωμένη λύση σε ένα πρόβλημα, ενώ ταυτόχρονα να είναι σε θέση να υποστηρίξουν την ύπαρξη και επέκτασή τους την επόμενη μέρα».

MintQR

Λίγα λόγια για τις 2 εταιρείες:

Η HotelToolbox έχει σαν αποκλειστικό αντικείμενο την ανάπτυξη εφαρμογών για ξενοδοχεία και ειδικότερα, στον τομέα της παροχής υπηρεσιών προς τους πελάτες (Branded Guests Mobile App) και την οργάνωση των εσωτερικών λειτουργιών του ξενοδοχείου (Hotel Operations).

Μέσα από μοναδικά σχεδιασμένα ψηφιακά μενού για κάθε επιχείρηση, η ομάδα του MintQR απλοποιεί τη διαδικασία λειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος (F&B), μειώνει το χρόνο και κόστος λειτουργίας, ενώ παράλληλα εστιάζει και στη συμπεριφορά των πελατών.

Comments are closed.