Clio Muse

Startup Tales: Δάφνη Τσεβρένη/Co-Founder, Clio Muse

1. Πότε ξεκινήσατε τη startup σας; Ποια ήταν η αφορμή γι’ αυτό;

Ξεκινήσαμε την Clio Muse τον Νοέμβριο του 2012 όπου γνωριστήκαμε η ιδρυτική ομάδα σε ένα σεμινάριο επιχειρηματικότητας. Το κίνητρό μας ήταν να κάνουμε πιο προσιτό και ελκυστικό το πολιτιστικό περιεχόμενο για όλους δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα παγκόσμιο δίκτυο πολιτιστικής κληρονομιάς.

2. Πείτε μας λίγα λόγια για την εταιρεία σας και ποιο πρόβλημα λύνει στην αγορά.

Η Clio Muse παρέχει υψηλής ποιότητας ακουστικές ψηφιακές ξεναγήσεις για αξιοθέατα, περιπάτους στην πόλη και οδικές διαδρομές σε Ελλάδα, Ιταλία και Ολλανδία. Μέσα από το συγγραφικό μας εργαλείο, επαγγελματίες από τον χώρο του πολιτισμού και του τουρισμού, δημιουργούν τις δικές τους ψηφιακές ξεναγήσεις ακολουθώντας την βραβευμένη μεθοδολογία αφήγησης που έχουμε αναπτύξει. Έπειτα οι ξεναγήσεις δημοσιεύονται στην εφαρμογή ξενάγησης Clio Muse και διατίθενται προς πώληση μέσα από το e-shop μας (cliomusetours.com) και από συνεργαζόμενα online τουριστικά γραφεία όπως η expedia, η booking.com, το TripAdvisor και το GetYourGuide.  Έτσι, όχι μόνο μπορούν οι ταξιδιώτες να περιηγηθούν αυτόνομα και με χαμηλό κόστος σε μεγάλους προορισμούς, αλλά και τα τουριστικά γραφεία αυξάνουν τα κέρδη τους παρέχοντας μία διαφορετική ψηφιακή εμπειρία χωρίς περιορισμούς διαθεσιμότητας.

3. Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που συναντήσατε όταν ξεκινήσατε; Πώς καταφέρατε να την ξεπεράσετε;

Οι πρωταρχικές δυσκολίες ήταν η ανεύρεση χρηματοδότησης και πρώτων πελατών για να τεστάρουμε το προϊόν μας στην αγορά. Συμμετέχοντας σε διαγωνισμούς για startups καταφέραμε να χρηματοδοτήσουμε τα πρώτα βήματα της εταιρείας. Για την ανεύρεση πελατών, κάναμε έρευνα αγοράς σε Μουσεία, Τουριστικά γραφεία και ταξιδιώτες με ερωτηματολόγια για να καταλάβουμε τις ανάγκες τους. Έτσι καταφέραμε να βρούμε και τον πρώτο μας πελάτη, το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών.

4. Έχετε συμμετάσχει σε incubator ή accelerator; Για πόσο διάστημα;

Ναι, έχουμε συμμετάσχει σε 2 από το 2013 έως το 2017.

5. Ιεραρχήστε τα πιο σημαντικά πράγματα που σας πρόσφερε ο επιταχυντής που σας στήριξε.

1. Δικτύωση με την αγορά

2. Βοήθεια στην εστίαση για να κάνουμε βιώσιμο το επιχειρηματικό μας μοντέλο

3. Πρόσβαση σε χρηματοδότηση

6. Συχνά λέμε πως ο τουρισμός αποτελεί τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας. Πόσο σημαντικός θεωρείτε ότι είναι ένας επιταχυντής αφιερωμένος σ’ αυτή την κατεύθυνση και πώς θεωρείτε ότι θα σας είχε βοηθήσει διαφορετικά;

Θεωρώ πως είναι πολύ σημαντικό που δημιουργείται ένας επιταχυντής εστιασμένος στον τουρισμό. Εάν συμμετείχαμε σε έναν τέτοιο επιταχυντή θα ερχόμασταν πιο γρήγορα σε επαφή με τα προβλήματα της συγκεκριμένης αγοράς και αντίστοιχα θα είχαμε πιο γρήγορη ανάπτυξη.

7. Αν τώρα, έχοντας διαγράψει ήδη μία επιτυχημένη πορεία, σας ρωτούσε κάποιος αν θα κάνατε κάτι διαφορετικά, τι θα ήταν αυτό;

Θα εμπιστευόμουν περισσότερο το ένστικτό μου και θα ήμουν πιο εστιασμένη στις αντιδράσεις της αγοράς για το προϊόν της εταιρείας μας.

8. Ποιο είναι το «χρυσό τρίπτυχο» των tips που θα δίνατε σε startuppers που επιχειρούν στον τουρισμό;

DOs:

1. υπομονή
2. επιμονή
3. εμπιστοσύνη στο ένστικτό σου

DON’Ts:

Κακή επικοινωνία στην ομάδα

*Η Δάφνη Τσεβρένη είναι Co-Founder και Chief Commercial Officer της Clio Muse.

Comments are closed.