τάσεις

Έτοιμοι για το μέλλον; 5 ανοδικές τεχνολογικές τάσεις στον τουρισμό

Οι εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε και αυτή η πρόοδος φαίνεται να είναι πολλά υποσχόμενη για μία ακόμα πιο διαδραστική και συναρπαστική τουριστική εμπειρία κατά τα επόμενα χρόνια.

Πλέον, δεν χωράει καμία αμφιβολία ότι η τεχνολογία έχει τεράστιο αντίκτυπο στον τουρισμό, επηρεάζοντας και διαμορφώνοντας σε καθοριστικό βαθμό τον τρόπο που οργανώνουμε τα ταξίδια μας∙ από τον προορισμό που επιλέγουμε και τα όσα κάνουμε μόλις βρεθούμε εκεί, μέχρι και τα όσα ακολουθούν μετά την επιστροφή από το ταξίδι μας.

Η τουριστική αγορά φαίνεται πλέον να στρέφεται από τις πιο παραδοσιακές πλατφόρμες, όπως είναι αυτές των online κρατήσεων και άλλων σχετικών μηχανών αναζήτησης, σε νεότερες τεχνολογίες, όπως είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη, η επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα ή το machine learning.

Ως εκ τούτου, μερικές από τις πιο «επαναστατικές» τεχνολογίες, που έρχονται να πρωταγωνιστήσουν δυναμικά στο πεδίο των υπηρεσιών φιλοξενίας και ταξιδιού στο εγγύς μέλλον, είναι οι εξής:

Travel tech trends

Εξατομίκευση

Στις μέρες μας η συντριπτική πλειοψηφία των ταξιδιωτών παγκοσμίως παραδέχεται πλέον ότι η εξατομικευμένη εμπειρία ταξιδιού είναι πιο απαραίτητη από ποτέ. Οι άνθρωποι τείνουν να εκτιμούν περισσότερο μία μοναδική εμπειρία, προσαρμοσμένη στα ενδιαφέροντά τους, οπουδήποτε κι αν πηγαίνουν, παρά μία συνηθισμένη, «τουριστική» προσέγγιση.

Συνεπώς, είναι σημαντικό για όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό να παρέχουν ειδικά σχεδιασμένες προσφορές και εξατομικευμένες υπηρεσίες στους πελάτες τους. Ωστόσο, δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι εδώ εμπίπτει και η πρόκληση για τις εταιρείες στο να συλλέγουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα δεδομένα και να μην παραβιάζουν τις αρχές της ιδιωτικότητας του ατόμου.

Chatbots και Τεχνητή Νοημοσύνη

Τεχνητή Νοημοσύνη δεν σημαίνει μόνο ρομπότ! Ένας άλλος τρόπος εφαρμογής της, αρκετά προφανής για τον τουριστικό τομέα, είναι για τους σκοπούς της υποστήριξης και εξυπηρέτησης πελατών, οι οποίοι μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσω της χρήσης chatbots. Εκτιμάται ότι περίπου το 40% των μεγάλων brands παγκοσμίως θα έχει υιοθετήσει την τεχνολογία μέχρι το 2020 και, όπως είναι εύλογο, και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό ανήκουν εδώ.

Επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα

Πρόσφατα η τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας έχει «κερδίσει» τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας. Ωστόσο, διακεκριμένοι ηγέτες και ειδικοί του τουριστικού τομέα έχουν ήδη συνειδητοποιήσει ότι αυτή είναι επίσης μία από τις πολλά υποσχόμενες τεχνολογικές τάσεις για τη συγκεκριμένη βιομηχανία. Μπορεί να επιτρέψει στον ταξιδιώτη να εισέλθει ψηφιακά στο εικονικό περιβάλλον του μέρους που πρόκειται συγκεκριμένα να επισκεφθεί, είτε πρόκειται για κάποιο ξενοδοχείο, είτε για κάποιο άλλο τουριστικό σημείο, κ.τ.λ.

Επιπροσθέτως, ένα βασικό πλεονέκτημα της επαυξημένης πραγματικότητας για τον τουρισμό είναι το γεγονός ότι είναι σχετικά φθηνή, ειδικά για τους χρήστες. Έχοντας απλά στη διάθεσή του μόνο ένα tablet ή ένα smartphone με μια ειδική εφαρμογή και σύνδεση στο διαδίκτυο, ένας ταξιδιώτης μπορεί αμέσως να ανακαλύψει περισσότερα για την τοποθεσία ή το κτίριο στο οποίο βρίσκεται σε πραγματικό χρόνο. Φυσικά, αυτή η δυνατότητα λήψης πληροφοριών εν κινήσει, επιτρέπει και στους επαγγελματίες του τουρισμού να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών τους.

Travel tech trends

Blockchain

Όσοι μπορούν να διακρίνουν τις ευκαιρίες, έχουν ήδη συνειδητοποιήσει ότι η τεχνολογία του blockchain συνεπάγεται μεγάλες, «επαναστατικές» δυνατότητες, μεταξύ άλλων, και για τον κόσμο του τουρισμού. Παρότι η συγκεκριμένη τεχνολογία επί του παρόντος σχετίζεται κυρίως με τα ψηφιακά νομίσματα, η σημασία του blockchain έγκειται στην αποθήκευση δεδομένων και τη μεταφορά τους μέσω ειδικών συστάδων (‘clusters’), όπου οι πληροφορίες παραμένουν πάντα ασφαλείς.

Συνεπώς, το blockchain είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τον τομέα του τουρισμού, καθώς ο τελευταίος βασίζεται στη μεταφορά δεδομένων μεταξύ πολλών εταιρειών-ταξιδιωτικών γραφείων, αερομεταφορέων και ξενοδοχείων. Χάρη στο blockchain, οι προσωπικές πληροφορίες ενός ταξιδιώτη αποθηκεύονται και μεταφέρονται πάντα με ασφάλεια σε όλο το δίκτυο. Πιθανότατα, θα είμαστε σε θέση σύντομα να εμπιστευτούμε όλες τις διαδικασίες των αεροπορικών εισιτηρίων μας, των ξενοδοχειακών κρατήσεων και της ενοικίασης αυτοκινήτου στα chatbots και τα ρομπότ που αλληλεπιδρούν μέσω της τεχνολογίας που βασίζεται στο blockchain.

Αpps στα κινητά – Το προφανές!

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, στη σύγχρονη αγορά των υπηρεσιών φιλοξενίας και ταξιδιού, οι εφαρμογές στα κινητά τηλέφωνά μας δεν μπορούν μόνο να διευκολύνουν τις διαδικασίες κράτησης αλλά, σε συνδυασμό με το IoT (Internet of Things), είναι και σε θέση να βοηθήσουν τους επισκέπτες ενός ξενοδοχείου, για παράδειγμα, να ελέγξουν εξ αποστάσεως τις συσκευές του δωματίου τους.

Συγχρόνως, οι ειδοποιήσεις προωθητικών μηνυμάτων που εμφανίζονται στους χρήστες, μπορούν να αξιοποιηθούν ως μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ των εταιρειών του τουριστικού τομέα. Σε συνδυασμό με την τεχνολογία εντοπισμού GPS, τα apps στα κινητά μπορούν να βελτιώσουν αυτά τα προωθητικά μηνύματα και να τα κάνουν πιο σχετικά με την εκάστοτε τοποθεσία και τις προτιμήσεις του χρήστη.

 

*Με πληροφορίες από: Business Insider, medium.com, traveltechreport.co

Comments are closed.